NMBS informeert reizigers nu ook via Twitter

(25/10/13) - De NMBS lanceerde donderdag zijn officiële Twitter-account. Bedoeling is om informatie te delen met de reizigers en ook om de conversatie aan te gaan met doorgaans vrij kritische twitteraars.

De naam van het officiële kanaal wordt @NMBS. De bedoeling is om de reizigers snel te informeren. De openbaarvervoersmaatschappij heeft al een aantal mobiele toepassingen, de Twitter-feed vormt daar een aanvulling op.

De dienst is te bereiken van 6 uur 's ochtends tot 22 uur 's avonds. Een team van medewerkers stuurt updates de wereld in. De bedoeling is om reizigers in real time informatie te geven over hun reisweg of over voorvallen in de treinstations die van invloed kunnen zijn op het traject.

Het is ook de bedoeling dat de reizigers met hun vragen op de account terechtkunnen. De NMBS belooft om in conversatie te gaan, bijvoorbeeld met reizigers die ergens vastzitten op de trein.

Twitteraccount: www.twitter.com/NMBS


© NMBS

Onze website maakt gebruik van cookies. Dit helpt ons om je een betere gebruikerservaring te bieden en laat ons ook toe onze website te optimaliseren.  Door verder te surfen, stem je in met het gebruik hiervan.

Meer infoSluiten